ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΜΑΣ ΕΝΕΡΓΟ ΚΑΙ ΥΓΙΗ



Ο νευρολόγος Fritz Strobl, διευθυντής στην νευρολογική κλινική της Μινεάπολη, σε άρθρο του στην Huffington post, δίνει συμβουλές για να διατηρήσουμε το μυαλό μας "κοφτερό" και ενεργό.


1.Πνευματική Άσκηση: O εγκέφαλος είναι ένα όργανο που θέλει εξάσκηση. Είναι ένας βιολογικός υπολογιστής και σαν τέτοιος έχει ανάγκη να επεξεργάζεται νέες πληροφορίες καθημερινά. Μπορείτε λοιπόν να διαβάζεται βιβλία, να λύνεται σταυρόλεξα και sudoku ή να παίζεται σκάκι και scrable.

2.Η Φυσική Άσκηση, όπως περπάτημα μισής ώρας, ποδήλατο, χορός ή απλώς ανέβασμα από τη σκάλα και όχι με τον ανελκυστήρα, ενδυναμώνει την λειτουργία του εγκεφάλου. Με την αύξηση των παλμών της καρδιάς, αυξάνεται και η ροή του αίματος στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα ακόμα και την δημιουργία νέων εγκεφαλικών κυττάρων. Επίσης η φυσική άσκηση βελτιώνει την διάθεση μας και λειτουργεί θετικά κατά της κατάθλιψης.

3. Όχι στο κάπνισμα, τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, που αυξάνουν το ρίσκο του εγκεφαλικού επεισοδίου και  περιέχουν ουσίες που καταστρέφουν ύπουλα αλλά αποτελεσματικά τα εγκεφαλικά κύτταρα 

4. Υγιεινή διατροφή, πλούσια σε ω3 λιπαρά, όπως το ψάρι και τα καρύδια. O εγκέφαλός μας έχει ανάγκη σε οξυγόνο, γλυκόζη και άλλα θρεπτικά συστατικά που δεν μπορεί να αποθηκεύσει και τα "προμηθεύεται" μέσα από το αίμα. Όταν οι αρτηρίες είναι βουλωμένες λόγω της κακής διατροφής, αυτές οι ουσίες δεν μπορούν να φθάσουν στον εγκέφαλο.

5. Ένας καλός, συνεχόμενος ύπνος εκτός του ότι βοηθάει στην καλή πνευματική λειτουργία βοηθάει και την μνήμη.

6. Μία λίστα με τις υποχρεώσεις και τα ψώνια της ημέρας κάθε πρωί που το μυαλό μας είναι καθαρό λειτουργεί ως εξάσκηση για το μυαλό αλλά και ως αγχολυτικός παράγοντας αφού μπαίνουν οι δουλειές της ημέρας σε μια σειρά.

7. Ο καφές, το τσάι και η σοκολάτα, με μέτρο πάντα, μπορεί να λειτουργήσουν ως κατασταλτικοί παράγοντες του Αlzheimer. O καφές και η σοκολάτα, ειδικά η μαύρη, περιέχουν την καφεΐνη που βοηθά στη λειτουργία του εγκεφάλου. Το τσάι παρόλο που έχει λιγότερη καφεΐνη από τα προηγούμενα, περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τον εγκέφαλο.

8. Η Κοινωνικοποίηση και η κουβεντούλα με φίλους, λειτουργεί σαν ώθηση στον εγκέφαλο, μάς βάζει στη διαδικασία της σκέψης και κρατά το μυαλό μας ενεργό.

9. Το σεξ μειώνει τις ορμόνες του στρες που μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα στον εγκέφαλο μας ενώ αυξάνει το μέγεθος του...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...