Bαθύς, αναζωογονητικός ύπνος ...

Photobucket
"Ύπνος είναι η φυσιολογική νάρκη του εγκέφαλου που συνοδεύεται από μείωση της κινητικότητας και της συνείδησης"

Επιδρά στην υγεία μας, στην καλή φυσική  και πνευματική μας κατάσταση, την ενεργητικότητα μας. Είναι ο φυσικός τρόπος να αναζωογονήσουμε το σώμα και το πνεύμα αρκεί να καταφέρουμε να χαλαρώσουμε στο τέλος της ημέρας ...

Αρκετοί κοιμούνται με ευχαρίστηση, οι περισσότεροι όμως κυνηγούν τον ύπνο με μανία μένοντας ξαπλωμένοι για ώρες, στριφογυρίζοντας στο κρεβάτι γεμάτοι εκνευρισμό και υπερένταση και όταν στο τέλος καταφέρουν να κοιμηθούν για μία-δύο ώρες ο ανήσυχος ύπνος που κάνουν τους δημιουργεί κακοδιαθεσία αλλά και την αίσθηση για όλη την υπόλοιπη ημέρα ότι είναι αγουροξυπνημένοι ...

1. O Peter Hauri Ph.D.,διευθυντής του προγράμματος καταπολέμησης της αϋπνίας, της κλινικής Μάγιο, στο Ρόντσεστερ της Μινεσότα αναφέρει ότι "το δωμάτιο πρέπει να είναι ένας χώρος ελεύθερος από τις επιδράσεις του χρόνου"

Τα άτομα που υποφέρουν από αϋπνία θα πρέπει να τοποθετούν το ξυπνητήρι κάπου όπου μπορούν να το ακούν και όχι να το βλέπουν, ώστε να μην ξαγρυπνούν κοιτάζοντας συνεχώς την ώρα. Επίσης, καλό θα είναι να χρησιμοποιούμε όχι ένα παραδοσιακό ξυπνητήρι αλλά το άκουσμα μιας χαρούμενης μουσικής αλλά και να το ρυθμίζουμε λίγο νωρίτερα από ότι συνήθως ώστε να δώσουμε στον εαυτό μας τον χρόνο να προσαρμοστεί σταδιακά στην αφύπνιση και όχι να "πεταγόμαστε" δημιουργώντας στον οργανισμό μας συμπτώματα ¨πανικού" και ταχυπαλμία.

2. Mια πολλή καλή τεχνική καταπολέμησης της αϋπνίας είναι η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος τρεις περίπου ώρες πριν τον ύπνο, είτε με μία πεντάλεπτη άσκηση ή ένα ζεστό ντους.  Όπως εξηγούν οι συγγραφείς του "No more sleepless Nights" κατά την πτώση της θερμοκρασίας του σώματος που θα ακολουθήσει στις επόμενες τρεις ώρες, όταν δηλαδή θα είμαστε έτοιμoι να κοιμηθούμε, αυξάνεται η "βιολογική ύφεση" και ο ύπνος γίνεται βαθύτερος με λιγότερες διακοπές.

3. Το υπνοδωμάτιο μας πρέπει να είναι αποκλειστικά ένας χώρος χαλάρωσης και άνεσης. Διαφωνίες, έντονες σκέψεις, επαγγελματικές τσάντες και υπολογιστές μένουν αυστηρώς έξω από αυτό.

4.Οι ερευνητές στο Ινστιτούτο Φυσιολογίας της Ιατρικής σχολής του Χάρβαρντ, υποστηρίζουν ότι η όσφρηση έχει τόσο δυνατή σχέση με τον εγκέφαλο ώστε ορισμένα αρώματα να επηρεάζουν την ενεργητικότητα, τα συναισθήματα ακόμα και τη μνήμη! Ορισμένα αρώματα όπως βανίλια-αμύγδαλο ή μήλο-γαρύφαλλο, περνούν μέσω της μύτης και ενεργοποιούν ειδικούς χημικούς αγγελιοφόρους ή νευρομεταδότες στον εγκέφαλο όπου βρίσκεται το κέντρο των συναισθημάτων και επιθυμιών και βοηθούν τον πιο βαθύ και ξεκούραστο ύπνο (όχι όμως χημικά αρώματα αλλά ποτ πουρί για παράδειγμα).

5. Σημαντικός είναι επίσης ο ρόλος της διατροφής πριν από τον ύπνο. Ευνόητο είναι ότι πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση καφεϊνης τουλάχιστον πέντε ώρες πριν από τον ύπνο αλλά και να μην πέφτουμε στο κρεβάτι πεινασμένοι γιατί σίγουρα θα εμφανίσουμε συμπτώματα υπογλυκαιμίας τη νύκτα. Επίσης, το αλκοόλ δεν προκαλεί σε όλους τους ανθρώπους υπνηλία αλλά το αντίθετο.

6. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα λόγια του Charles Winget Ph. D., της Εθνικής Αεροναυτικής και Διαστημικής Υπηρεσίας της Αμερικής, αυθεντία στους κύκλους του ύπνου: "το χειρότερο πράγμα είναι να κοιμηθείτε ως αργά την Κυριακή το πρωί... Αυτό που στην πραγματικότητα παθαίνετε, είναι ίδιο με το jet lung του αεροπλάνου, σαν να έχετε πετάξει από την Καλιφόρνια μέχρι τη Νέα Υόρκη ... ακόμα και αν δεν τα καταφέρετε να κοιμηθείτε αρκετά ή κοιμηθήκατε λιγότερο το προηγούμενο βράδυ είναι καλύτερα να ξυπνήσετε την ώρα που συνηθίζετε, βοηθώντας το σώμα σας να συγχρονίσει τους βιολογικούς σας ρυθμούς..."



Στο βιβλίο των Harold H. Bloomfield, M.D και Robert K. Cooper, Ph. D. "Η δύναμη του 5"

2 σχόλια:

next_day είπε...

ουφ..νυστάζω τόσο πολύ σήμερα και έπεσα πάνω σε αυτό το πόστ!!!
Θα την πέσω στο γραφείο, μου φαίνεται!!!
Σε βρήκα απο το all-blogs!!
Καλώς βρεθήκαμε!
Φιλί!

Fenia είπε...

Καλημέρα καινουρια φίλη,

Ελπίζω να βρίσκεις τα θεματα μου αρκετα ενδιαφέροντα και να σε κρατήσω κοντά μου.. και είπαμε ! το πρωϊ θα ξυπνάμε νωρίς!

Φιλικά,
Φένια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...